> 학술지 보기




No 목차 초록보기 원문보기
21 실어증 치료를 위한 스마트폰 어플리케이션 개발: 예비연구 A Study of Smartphone Application Development for Aphasia: Pilot Study
20 학령기 아동의 읽기이해 관련 요인:단어재인정확도와 읽기유창성을 중심으로 The Role of Reading Accuracy and Reading Fluency in Reading Comprehension for School-Aged Children
19 청력저하 노인의 인지기능에 영향을 미치는 요인 Factors Affecting Cognitive Function in Older Persons With Hearing Impairment
18 성인 동사이름대기 평가도구 개발을 위한 예비적 어휘에 대한 사용빈도 및 임상적 중요도 연구 A Study of the Frequency and Clinical Importance of Preliminary Words in the Adult Verb Naming Test
17 학령기 경계선급 지능 아동과 일반 아동 간 음운 수수께끼 풀이와 음운인식 능력 비교 The Comparison of Phonological Riddle-Solving and Phonological Awareness Between School-Aged Children With Borderline Intellectual Functioning and Normal Children
16 학령기 ADHD 아동의 중심내용 추론 특성 Main Idea Inference During Reading of School-Aged Children With Attention Deficit Hyperactivity Disorders
15 주어 표현의 유형에 따른 성인 청자의 이야기 이해 Adult Listeners’ Story Comprehension Based on Subject Expression Type
14 학령전기 다문화가정아동의 비유창성과 의사소통태도 Disfluency and Communication Attitudes of Preschool Children with Multicultural Backgrounds
13 아동의 언어발달을 위한 부모교육에 관한 문헌 고찰:AAC 사용 초기 상징단계의 중도중복장애 아동 대상으로 A Review of the Efficacy of Parent Training on Language/Communication Development of Children With CCN at an Early Symbolic Stage
12 초등학교 3학년 아동의 이야기 말하기와 이야기 쓰기에 나타난 결속표지 특성 Characteristics of the Cohesive Devices in Spoken and Written Stories of Third Grade Children
11 학령기 아동의 담화 유형 특성 탐색을 위한 기술담화 및 서사담화의 미시구조 요소 사용 능력 분석 An Analysis of the Ability to Use Microstructure Elements for Exploring Characteristics According to Discourse Types in School-Aged Children
10 초등학교 1, 2학년 언어·읽기부진아동과 정상아동의 해독 및 철자 특성 Decoding and Spelling Abilities of Korean First and Second Graders With and Without Language Reading Difficulties
9 자폐스펙트럼장애 학생의 읽기 중재의 어려움, 실제 및 지원 요구에 관한 질적 연구: 언어재활사를 중심으로 A Qualitative Study of Reading Intervention Difficulties and Practice, and Support for Students With Autism Spectrum Disorders Focused on Speech Pathologists
8 학령기 아동의 내러티브 쓰기에 나타난 거시 및 미시구조 분석 A Study on School-Age Children’s Narrative Writing Development in Macrostructure and Microstructure
7 통합예술치료를 활용한 그룹 언어중재 프로그램이 경도 신경인지장애 노인의 의사소통과 인지능력에 미치는 효과 The Effects of Group Language Interventions Utilizing Integrative Art Therapy on Communication and Cognition Abilities of Elderly People With Mild Neurocognitive Disorder
6 학령전기 언어발달지체아동의 용언의 논항 수에 따른 문장 산출 능력 Sentence Production Ability Depending on Argument Numbers in Preschool Children With Language Delay
5 말더듬이 지속된 아동과 회복된 아동의 비단어 따라말하기 능력: 기초연구 A Preliminary Study of the Non-Word Repetition Abilities of Children With Persistent and Recovered Stuttering
4 발달장애아동의 문제행동 중재에 관한 문헌연구 A Literature Review on Mediating Behavioral Problem in Children With Developmental Disorders
3 의사소통장애에 대한 초등 일반교사와 특수교사의 인식 A Comparison of the Perception of Communication Disorders between Regular Elementary School Teachers and Special Education Teachers
2 청년층과 노년층의 이름대기에서 나타나는 의미점화효과 Semantic Priming Effect on the Naming Ability of Young and Elderly Groups
1 학령기 청각장애아동의 단어 명료도 및 말 자연스러움 특성 연구 A Study of Vocabulary Intelligibility and Speech Naturalness of Children With Hearing Impairment

[ 1]