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No 목차 초록보기 원문보기
36 1. 초등 저학년 다문화가정 아동의 이야기 표현 능력 Narrative Ability of Early Elementary School Students from Multicultural Families
35 14. 언어재활과 학생들의 자기효능감과 실습불안에 대한 상관관계 연구 A Study of the Correlation Between Self-Efficacy and Practice-Related Anxiety of Students Majoring in Speech Rehabilitation
34 15. 뇌손상 성인의 직유 이해력 연구 A Study on Simile Comprehension in Adults with Brain Damage
33 16. 말장애인의 언어치료 지원 스마트콘텐츠에 관한 부모 및 전문가의 요구 분석 An Analysis of Parents and Experts Needs for Smart Content for Speech and Language Therapy Support for People with Speech Disorders
32 17. 우반구 손상인의 읽기 시 억양 특성 The Intonation Characteristics of Reading Sentences in Patients with Right Hemisphere Damage
31 23. 목소리로 연상되는 이미지에 관한 연구 A Study of Images That Are Reminiscent of a Voice
30 18. 구어호흡의 호흡그룹 특성에 대한 문헌 연구 A Literature Review of The Characteristics of Breath Group in Speech Breathing
29 6. 다문화 가정 아동의 언어에 관한 문헌연구 A Literature Review of the Language of Children from Multicultural Families
28 8. 학령기 말더듬아동의 심도에 따른 읽기 과업에서의 자기 모니터링 능력 비교 A Comparative Study of the Ability to Self-Monitor Reading Tasks According to the Severity of Stuttering in School-Aged Children
27 10. 음성인식을 이용한 어음인지역치검사 어플리케이션 개발을 위한 기초연구 Development of a Speech Recognition Threshold Application Using Voice Recognition Technology: Pilot Study
26 20. 언어재활사의 직무스트레스와 소진 A Study of the Relationship Between Job Stress and Burnout among Speech and Language Pathologists
25 35. 따라말하기 선별검사의 타당도 및 언어장애 선별정확도: 컴퓨터를 활용한 5-6세용 놀이동산 문단 The Validity and Accuracy of Amusement Park Screening Test in 5- to 6- Year-Old-Children Using a Computer
24 2.언어재활전공 학생들과 임상감독자들 간의 언어임상관찰 선수교과에 대한 필요도 비교 연구 A Comparative Study of The Need for Prerequisite Subjects for Clinical Observation between Speech Therapy Students and Supervisors
23 19. 베트남 다문화아동의 격조사 및 연결어미 산출과 관련 변인에 관한 연구 Case Particles and Connective Ending Use in Children with Culturally and Linguistically Diverse Backgrounds
22 3. 언어치료 전공학생의 임상실습만족도 및 교수효율성 연구 A Study of the Satisfaction and Teaching Efficiency of Clinical Practice of Students Majoring in Speech-Language Pathology
21 4. 초등학교 1-3학년 국어 교과서 어휘 분석 An Analysis of Vocabulary in Korean Elementary School Textbooks
20 5. 말더듬 내면적 검사 간의 상관연구: 한국판 의사소통 태도 검사, 한국판 말더듬 지각 검사, 말하기 효능감 검사를 중심으로 A Study of the Correlation Between Stuttering Intrinsic Tests: Focused on Korean Communication Attitude Test, Korean Stuttering Perception Inventory, and Speaking Self-Efficacy Test
19 7. 픽토그램을 활용한 중재가 학령기 지적장애 아동들의 상징능력에 미치는 효과 The Effect of Intervention using Pictograms on The Ability to Recognize Symbols of School-Aged Children with Intellectual Disabilities
18 21. 학령기 말소리장애 아동과 일반 아동의 음운인식 및 쓰기능력 Phonological Awareness and Writing Ability of School-Aged Children with and without Speech Sound Disorders
17 9. 중증도에 따른 조음음운장애 아동들의 단어단위 음운특성 Phonological Characteristics According to the Severity of Articulation-Phonological Disorders through Phonological Whole-Word Analysis
16 11. 치매의 의사소통 특성에 관한 연구 Review of Communication Problems in Dementia
15 12. 초등학교 1학년 국어 교과서의 음절, 음소 및 음운규칙 출현빈도 분석 An Analysis of the Occurrence of Syllables, Phonemes and Phonological Rules in First Grade Elementary Korean Language Textbooks
14 13. 초등학교 3, 5학년의 관용어 이해 및 관련요인에 대한 연구 A Study of the Understanding and Related Factors of Idioms in Third and Fifth Grade Students
13 22. 취학 전 말더듬아동의 회복여부에 따른 의사소통행동 특성 Communication Behaviors of Stuttering Recovery and Stuttering Persistent Groups
12 27. 마비말장애 화자의 말명료도와 말용인도 평가를 위한 청자 집단 간 청지각 능력 비교 A Comparison Between Speech-Language Pathologist and Non-Professional Listeners’ Perceptual Judgements for Speech Intelligibility and Speech Acceptability of Speaker with Dysarthria
11 24. 정상성인 화자의 속삭임성에 대한 켑스트럼 및 스펙트럼 분석: 예비연구 Cepstral and Spectral Analysis of Whispery Voice by Healthy Adults: Preliminary Study
10 28. 언어발달장애 청소년의 과제유형에 따른 이야기 담화능력 Narrative Discourse Abilities of Adolescents with Language Disorder
9 25. 갑상선 고주파 절제술 후 발생한 음성장애 환자의 음성치료 효과 The Effect of Voice Therapy in Voice Disorder Patients After Thyroid Radio Frequency Ablation
8 26. 노년기 인지-언어 능력에 대한 정보제공자 보고형 평가척도(ISCOLE)의 내용타당도 연구 A Study of the Content Validity of Informant-Reported Scale of Cognitive-linguistic Abilities of the Elderly (ISCOLE)
7 29. 전래동화에 나타난 행동수정 기법의 유형 분석: 제 7차 교육과정 초등 교과서를 중심으로
6 30. 의사소통장애 선별도구로서 CCC-2의 유용성 A Feasibility Study of CCC-2 as a Screening Instrument for Children with Communication Disorders
5 31. 우리말 낱말표현검사 문항개발 및 타당도 연구 Development and Validation of the Urimal Word Semantic Expressive Test Items
4 32. 학령전기 단순언어장애 및 일반아동의 문법성 메타언어인식과 집행기능 수행능력 비교분석 Grammatical Meta-Linguistic Awareness and Executive Functioning Skills in Preschool-Age Children with and without Specific Language Impairment
3 33. 다문화가족 자녀 언어촉진교육 효과에 대한 질적 연구 Qualitative Follow-Up Study on the Effects of Language Facilitation for Children with Multicultural Backgrounds
2 34. 과제제시 및 사회⋅문화적 맥락 조건에 따른 다문화가정 아동의 동음이의어 이해 A Study of the Homonym Comprehension Ability of Students from Multicultural Families According to Task Presentation and Social-Cultural Context
1 36. 청각장애 아동과 건청 아동의 숫자따라말하기와 읽기폭 과제 수행력 비교 Differences of Reading Span and Digit Span Tasks between Children with Hearing Loss and Normal Hearing Children

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