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No 목차 초록보기 원문보기
16 정상 성인의 노화과정에 따른 동사 이름대기 능력 Performances of Verb Naming According to the Aging Process in Korean Normal Adults
15 3-5세 유아의 문제행동에 대한 부모의 인식 및 양육스트레스 Parenting Stress and Parents Perception of Problem Behaviors in 3- to 5-Year-Old Children
14 3-6세 아동의 단어학습 특성: 상호배타성 가정을 중심으로 Word Learning Characteristics of 3- to 6-Year-Olds : Focused on the Mutual Exclusivity Assumption
13 학령기 경계선급 지능 아동의 다의 동사 이해 Comprehension of Polysemous Verbs in School-Aged Children With Borderline Intelligence
12 2-3세 아동의 이중모음 발달 특성 Diphthong Development Characteristics in 2- to 3-Year-Old Children
11 한국 아동용 말더듬 검사(KOCS)와 P-FAⅡ, SSI-4 간의 상관 연구 A Study of the Correlation Between the Korean Childhood Stuttering Test (KOCS), P-FA-Ⅱ, and SSI-4
10 의사소통장애아동 부모교육 프로그램의 모형개발을 위한 요구도 조사 연구 A Study of the Need for Research Model Development of Education Programs for Parents of Children With Communication Disabilities
9 언어재활사를 위한 인간중심 수퍼비전 프로그램이 관계적 역량 강화에 미치는 효과 Effects of Human-Centered Supervision Program for Speech Language Pathologists on Relationship Ability Enhancement
8 어플리케이션을 활용한 언어중재가 실어증자의 언어능력 향상에 미치는 영향 The Effects of Speech-Language Therapy Using a Smartphone Application to Improve Language Ability in Patients With Aphasia
7 기억상실형 경도인지장애와 경도 알츠하이머병 환자의 담화 이해 능력과 집행기능과의 상관 The Relationship Between Discourse Comprehension and Executive Function in Patients With Amnestic Mild Cognitive Impairment and With Early Stage of Alzheimer’s Disease
6 초등학교 2학년 아동의 이야기 말하기와 글쓰기에서의 구문 특성 비교 A Comparison of the Syntactic Characteristics and Errors in the Spoken and Written Stories of Korean School-Age Children in Grade 2
5 언어재활사의 몸짓언어중재 실태와 ‘표준 몸짓언어 체계’ 개발의 필요성 조사연구 An Investigation of Body Language Intervention by Speech Language Pathologists and the Necessity of Developing a Standard Body Language System
4 학령기 경도 지적장애아동의 의사소통조망수용 조건에 따른 참조적 의사소통 특성 Characteristics of Referential Communication Depending on Communication Perspective-Taking Conditions in School-Age Children With Mild Intellectual Disabilities
3 말소리장애아동의 성별, 연령별, 중증도에 따른 언어장애 동반비율 Comorbidity of Language Impairment According to Gender, Age, and Severity in Children With Speech Sound Disorders
2 말더듬과 언어능력의 관련성에 대한 문헌 연구: 국내ㆍ외 언어치료 관련 학술지를 중심으로 Research Trends on the Relationship Between Stuttering and Language Ability: Focused on Korean and International Speech-Language Pathology Journals
1 문제중심학습법이 언어치료학과 학생의 학습유형에 따른 참여도와 학업성취도에 미치는 영향 The Effect of Classes Utilizing PBL on Language Therapy Students Participation and Academic Achievement

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