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No 목차 초록보기 원문보기
12 5-6세 아동의 작업기억 능력과 담화 능력의 관계 The Relationship Between the Working Memory Abilities and Discourse Abilities of 5- and 6-Year-Old Children
11 조음장애아동의 모음공간면적과 말명료도 연구 A Study on Vowel Space Area and Speech Intelligibility in Children With Articulation Disorder
10 사회 참여 향상을 위한 발달장애 청소년의 의사소통 수준에 대한 양육자의 인식 및 요구 A Study of the Awareness and Demands of Care-Givers Communication Level for Social Participation of Youth With Developmental Disabilities
9 말늦은 아동의 사회 정서 발달 종단연구 Longitudinal Study of Socio-Emotional Development in Korean Late-Talkers
8 학령기 아동의 음운지식기반 쓰기능력 발달 특성 A Study on the Writing Developmental Characteristics of School-aged Children Based on Phonological Knowledge
7 몰입형 가상현실-웹 음성인식 기반 성인 말ㆍ언어장애 훈련 시스템 개발을 위한 예비연구: 전문가 사용성 평가 A Preliminary Study of the Development of a Speech-Language Disorder Training System for Adults Based on Immersive Virtual Reality-Web Speech Recognition: Usability Evaluation by an Expert Group
6 정상 노년층의 설명하기와 설득하기 담화 산출 특성: 유효정보, 구문복잡성, mazes를 중심으로 Characteristics of Expository and Persuasive Discourse in Older Adults Focusing on Effective Information, Syntactic Complexity, and Mazes
5 고기능 자폐스펙트럼장애 아동의 대인동사 유형 및 원인성에 따른 대명사 이해 특성 Characteristics of Pronoun Comprehension by Type and Implicit Causality of Interpersonal Verbs in Children With High-Functioning Autism Spectrum Disorder
4 학령기 고기능 자폐의 음운재부호화 및 음운부호화 특성에 대한 연구 A Study on the Phonological Recoding and Phonological Coding Characteristics of High Functioning Autistic School-Aged Children
3 학령기 다문화가정 아동과 일반가정 아동의 연어(連語) 능력 The Collocation Abilities of School-Aged Children From Multicultural Families
2 다문화가정의 이중언어 사용에 관한 질적 탐색 A Qualitative Study of Children Bilingual Use in Multicultural Families in Korea
1 다문화 가정 의사소통 지원에 대한 언어치료 전공자의 인식 연구 A Study of the Perception of Speech-Language Pathology Majors on Communication Support for Multicultural Families

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